Er is geboekt


Er is geboekt. Ik zou graag zeggen dat ik heb geboekt, maar dat klopt niet. Ik heb iemand anders laten boeken en diegene heeft dat gisteren gedaan. Er is een ticket met mijn naam erop. Er is een vliegtuig waarvan het de bedoeling is dat ik er in ga zitten om me naar mijn bestemming te brengen. Er is zelfs al betaald zonder mogelijkheid tot omboeken of annuleren. Op basis van deze gegevens lijkt vast te staan dat ik op die tijd en met dat vliegtuig zal gaan vliegen. Iemand die dit in het systeem van de klm ziet staan zal denken dat ik er dan zal zijn en in zal stappen. Voor mij voelt dat echter zeer ongeloofwaardig. Zal ik dat echt gaan doen?

Het doel van deze vliegreis is niet eens de stad die we gaan bezoeken (Kopenhagen). Het doel is om te oefenen met vliegen omdat ik een maand later voor mijn werk naar Washington moet. Ik zeg ‘moet’ alsof ik gedwongen word maar dat is niet zo. Ik heb er zelf voor gekozen om me in te schrijven voor het betreffende congres. Dat had ik niet hoeven doen en dan had niemand op mijn werk dat erg gevonden. Ik was niet bang om negatief geĆ«valueerd te worden of een promotie niet te krijgen. Ik wilde vanuit mezelf dit congres bezoeken. Ik heb een voorstel voor een presentatie geschreven en ik heb het ingediend bij dit congres in Washington, ten volle bewust dat ik er als het geaccepteerd zou worden naartoe zou moeten.

Maar ja, dat was een half jaar geleden. Nu weet ik niet meer zo zeker of ik wel wil. Ik kan me vooral niet voorstellen dat ik in een vliegtuig ga, een afgesloten buis die kilometers boven de grond (of zee) hangt. Dat ik door de slurf ga lopen en op mijn plek ga zitten en dat dan de deuren gesloten worden en het vliegtuig naar de startbaan taxiet. Dat ik blijf zitten terwijl het vliegtuig vaart maakt en loskomt, dat ik daar doorheen kom. Maar ik wil wel naar Washington en daar mijn presentatie houden, en rondlopen, en het witte huis zien en de Lincoln memorial. Dus ik wil de reis niet maken en ik wil de reis ook wel maken.

Eigenlijk wil ik het natuurlijk wel doen. Ik wil me niet laten beperken door mijn angst. Ik wil durven. Maar ik weet dat het niet makkelijk zal gaan. Daarom ga ik het bijhouden, zodat ik onthoud dat ik wel wil gaan. Zodat ik onthoud dat ik durf.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Zal acceptatie sterk genoeg kunnen zijn?

Wat is willen?

Vertrouwen